Aflevering 5
"Aagje Z. sliep in een hoog-laagbed. Op een ochtend (een vrijdagochtend, dit soort dingen gebeurt altijd in het weekend), toen ze door Ma Beker uit bed werd gehaald, viel de lattenbodem uit elkaar. Wát een angstig moment! Gelukkig kon Aagje nog op tijd met de lift omhoog worden getild, dus er gebeurden geen persoonlijke ongelukken. Ma zocht de latten bij elkaar; er bleken er verschillende stuk te zijn. Dus als Aagje die avond weer in haar bedje wou liggen, dan moest er snel gebeld worden met de beddenleverancier! Zo gezegd, zo gedaan....
'Er zijn 27 wachtenden vóór u', zegt de computerstem. Nou ja, éindelijk contact; 'we hebben het genoteerd en de planning zal u bellen'. Een uur later is er nog niet gebeld, dus Aagje belt nog maar eens. 'O, het is dus spóed mevrouw, dat was niet bekend. Ik ga dat aanpassen in de computer'. Er wordt natuurlijk wéér niet gebeld, dus Aagje klimt maar weer opnieuw in de telefoon. 'Maar mevrouw, de monteur is onderweg. Of hij materiaal bij zich heeft? Tja, dat weet ik niet'.
Nou dan weet Aagje het natuurlijk al wel. En inderdaad; de monteur kwam even kijken wat er aan de hand is. 'Nee mevrouwtje, dit moeten we eerst bestellen. Dat kan wel een week duren'. De schrik slaat Aagje om het hart. Ze kan zó toch niet naar bed. Ze vraagt ten einde raad of de monteur een tijdelijke oplossing kan bedenken. Die wordt prompt chagrijnig van zo'n lastige vraag. Ze zág hem denken: 'daar heb je weer zo'n zeurklant vlak voor mijn weekend'. Dus Aagje moest ál haar communicatieve vaardigheden inzetten, én zelf een oplossing aandragen, om de monteur aan te zetten tot aktie.
Aagje's echtgenoot, de heer Piet, kwam haar gelukkig te hulp. De monteur ontdooide als sneeuw voor de zon - dat heb je soms als mannen onder elkaar - en presenteerde vervolgens de oplossing alsof 'ie hem zélf bedacht had.
Aagje trok zich wijselijk terug. Ze wist écht wel wanneer ze beter haar mond moest houden!
En ze hoopte maar dat over een week de lattenbodem gerepareerd zou zijn....".
Wordt vervolgd
****
De klant is Koning.
Een spreekwoord uit lang vervlogen tijd.
En al helemaal als je volkomen afhankelijk bent van leveranciers van zorgartikelen, dan wordt er tegenwoordig flink met je gesold.
Die leveranciers krijgen hun geld tóch wel....
Dat wordt de laatste tijd overigens wel steeds lastiger. Aan álle kanten wordt bezuinigd. En dat voelen leveranciers uiteraard ook.
Je zou dan denken dat een organisatie die hulpmiddelen levert aan gehandicapten, niet onmiddelijk de bezuinigingen afwentelt op de cliënt. Als ik daar "de baas" was, zou ik oplossingen bedenken waarmee ik me kon onderscheiden in de markt.
Maar ja, helaas, ik ben maar een domme cliënt.
Ggggrrrrrrrrrr......
CITAAT:
Profit in business comes from repeat customers, customers that boast about your project or service, and that bring friends with them.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten